Khidmat Sewa Kereta

Tuesday, December 30

Teknik Mengajar Membaca bahasa Inggeris dengan Starfall #5

 Assalamulaikum,

Sebelum ini saya ada kongsikan tips untuk mengajar bunyi huruf kepada murid. InsyaAllah saya akan kongsikan video bagaimana saya mengaplikasikan teknik tersebut apabila mula persekolahan.

Namun sebelum itu saya kongsikan beberapa tips mudah,

1. Mulakan satu satu. Contohnya chanting dengan bunyi huruf sahaja. Apabila murid lancar tambah lagi dengan contoh huruf.

2. Ulang huruf yang murid suka dahulu. Ini untuk menarik minat murid. Murid akan seronok apabila dia dapat mengikuti sesi. Murid akan hilang minat bila berasa susah atau sukar belajar.

3. Puji murid apabila mereka memberikan respons. Betulkan segera kesilapan murid.

4. Perhatikan mood murid. Teruskan apabila murid suka dan berhenti apabila murid mula berasa bosan.



Hubungi saya di muszt.ahmad@gmail.com sekiranya anda mempunyai sebarang komen, pendapat, atau kritikan terhadap tulisan saya.

No comments: