Khidmat Sewa Kereta

Tuesday, December 30

Sesi Persekolahan 2015

Assalamualaikum.

Sesi persekolahan akan hanya bermula pada 11 hb atas sebab bencana banjir yang sedang melanda negara kita. Antara negeri yang teruk terjejas ialah Kelantan, Terengganu, Perak, dan Pahang. Negeri Johor seperti sedang menunggu giliran kalau melihatkan trend cuaca sejak dua tiga minggu ni.

Warga guru sudah seminggu berada di sekolah dalam persiapan menghadapi tahun 2015. InsyaAllah ini tahun ke enam saya berkhidmat sebagai guru. Alhamdulillah saya masih lagi berada di sini.

Tahun ni tentu akan memberikan cabaran yang lebih getir. Dalam meneruskan agenda sebagai guru, saya juga perlu memikirkan kelansungan hidup keluarga saya, tahun ni akan terlaksananya GST yang akan memberi kesan kepada harga barang. Saya perlu memikirkan cara untuk menghadapi situasi ini.

Anak sulung saya juga sudah masuk tadika. Mudah-mudahan dia boleh mengikuti pengajaran di tadika. Lucu juga kerana saya mengajar prasekolah tetapi tetap menghantar anak ke tadika. Namun saya ingin dia mendapat pengalaman berinteraksi dengan rakan di sekolah.

Tahun 2015 akan bermula dan saya ingin ada sesuatu yang akan saya lakukan pada tahun ini insyaAllah.

Hubungi saya di muszt.ahmad@gmail.com sekiranya anda mempunyai sebarang komen, pendapat, atau kritikan terhadap tulisan saya.

No comments: