Khidmat Sewa Kereta

Monday, November 24

Teknik Mengajar Membaca bahasa Inggeris dengan Starfall #2

Assalamualaikum,

InsyaAllah saya akan sambung lagi berkenaan dengan sesi pembelajaran membaca Bahasa Inggeris dengan menggunakan modul dalam web starfall.com.

Muka hadapan apabila anda melungsuri www.starfall.com
*saya sudah masukkan link ke web tersebut melalui gambar ini. Cuba anda ketik pada gambar.

Secara ringkasnya modul yang terdapat dalam web ini dibahagikan kepada empat bahagian.

1. Bahagian pertama ialah mengenal ABC.

Dalam bahagian ini, murid akan belajar mengenai huruf. Saya akan tekankan kepada tiga elemen penting dalam mengenalkan huruf kepada murid.

Pertama kenalkan nama huruf. Contohnya "this is a letter 'a'"

Kedua kenalkan pula bunyi huruf. Contohnya "the sound of this letter is 'ae'"

Ketiga kenalkan pula karakter atau bentuk huruf. "this is 'a'" dengan menunjukkan kad huruf atau apa - apa simbol yang mewakili huruf tersebut.

Apabila saya mengajar, tiga elemen ini akan di ulang - ulang sehingga habis semua huruf. Cara untuk mengenalkan huruf adalah penting untuk mengelakkan murid cepat bosan.

Cukup dulu untuk pagi ini. Kita sambung nanti.

Saya sangat mengalu - alukan sebarang komen atau pertanyaan. Emailkan kepada saya di muszt.ahmad@gmail.com.

Terima kasih.

No comments: