Khidmat Sewa Kereta

Thursday, November 20

Jalan Mesti Terus

Assalamualaikum.

Hari ni hari terakhir persekolahan bagi negeri Johor. Maka secara rasminya hampir lima tahun sudah saya mengajar. Alhamdulillah sehingga ke hari ni saya masih berkobar - kobar untuk menapak ke kelas setiap hari bagi tahun hadapan.

Bergelar sebagai guru prasekolah atau dalam bahasa mudahnya cikgu tadika bukan perkara mudah lebih-lebih lagi bagi kaum adam. Mendidik anak kecil seramai 25 orang memerlukan tahap kesabaran yang sangat tinggi.

Namun alhamdulillah saya masih di sini.

Ada kawan saya yang sudah bertukar opsyen kerana berasa tidak sesuai di prasekolah.

Seperti yang saya katakan kepada guru besar saya beberapa hari yang lepas,

"Puan, seronok sebenarnya mengajar di kelas pra ni, saya boleh nampak dengan jelas perubahan murid saya. Murid saya masuk di awal tahun tidak boleh membaca, tidak boleh terima arahan, tidak boleh menulis, tidak pandai baca doa namun di akhir tahun semuanya berubah menjadi manusia baru yang lebih baik. Alhamdulillah puan, Allah lorongkan saya ke satu jalan yang saya tidak pernah duga tapi yang sangat bermakna."

InsyaAllah saya akan terus istiqamah.

No comments: